fredag 22. januar 2010

Parkering og løypeadkomst

Det kan i pressperioder være vanskelig med parkering for å komme til løypene i vårt løypenett. Vi oppfordrer derfor folk til å vurdere alternative plasser å parkere. Her er noen forslag til steder man kan parkere for å benytte ulike deler av vårt løypenett.

Botnestua 
BSK´s hovedarena for langrenn og skileik. Her starter løype 1.Kortløypa, 3.Lysløypa, 4.Hundeløypa.
Vegg-i-vegg med Parkeringsplassen ligger også 2. Skileikarenaen. Veien opp til Botnestua er en belastet veistrekning hvor man må utvise forsiktighet og vise hensyn. Det bør vikes for oppadgående trafikk så langt dette lar seg gjøre, og man bør unngå å kjøre motstrøms i tidsbelastede perioder (oppstart/avslutning av ulike aktiviteter ved Botnestua, slik som Mandag og Onsdag ettermiddag)

Høgåsbakken
Herfra kommer man lett til 3.Lysløypa, Rode 1, og løype 9. Bergantjern

Botne Skole eller Rimi Gullhaug
Tilgang til Rode 1 og Rode 2

Meny/Intersport
Tilgang til Rode 2 og Rode 3.

Høyanghallen/Holmestrand VGS
Tilgang til Rode 2

Ekeberg skole
Tilgang til Rode 2 og løype nr. 14.Gjøkleprunden

Gaupås Barnehage

Tilgang til Rode 3 og Løype 5.Djupedal - Gaupås

2 kommentarer:

  1. Superflott med denne siden! Jeg har bodd i Holmestrand i 18 mnd. og forsøkt å finne turterreng både for sykling, skigåing og skogturer uten å få særlig hjelp. Nå ser jeg dette er godt organisert. Mitt største ønske nå er om dere kunne legge ut en enkel kartskisse som viste hvor de forskjellige rodene går. Lysløypa har jeg funnet. Tom.

    SvarSlett
  2. Hei !

    Jeg bor i Odderudveien i Hillestad. Vet det er flere her som ønsker seg skiløyper på jordene langs veien slik at vi som bor i utkanten også kan tre på oss skia utafor døra og gå fine turer. Ønsker meg veldig dette. Har opplevd at det har vært løyper her tidligere år, men vet ikke hvem som har kjørt de opp. Håper at dere kan vurdere dette og håper på positivt svar :-)

    SvarSlett