mandag 30. januar 2012

En folkerik helg er over...

Med et svært vellykket Botnerenn på lørdag og bla. Tønsberg og Omegn Turistforening på plass med lavvo i skileiken på søndag har vi unnagjort årets mest folkerike helg i Botnemarka. Det var et yrende liv begge dager. Søndagen var det etablerte flere bålplasser og pølse på bål med varierende resultat var nok lunchrett for mange i går.

Jeg kjørte opp lysløypa og hundeløypa på lørdag ettermiddag. Sporene har holdt seg godt gjennom resten av helgen. Når jeg på søndag byttet ut løypemaskin med ski, så er min beskjedne konklusjon at de to løypene er nå supre, om jeg må si det selv. Det er ingen grunn til å nøle på om du ska ut på ski. Just do it! (Bare gjør det!;)

Skileiken ble preppet søndag kveld, og ligger nå klart for en ny uke, hvor vi blandt annet venter besøk av 193 elever fra Ekeberg skole på tirsdag.

Scootergutta kjørte Løvaldrunden på lørdag kveld for å pakke såle. Dette arbeidet fortsetter på resten av jordeneløypene denne uka. Foreløpig setter vi ikke spor, men kjører kun med kompaktor for å pakke såle.

Ifg Yr får vi forhold mot slutten av uken som gjør at vi kan skru opp varmen på smørjernet og finne frem litt hardere glider til skiene. To siffret antall kuldegrader fra torsdag.

Skogsløypene har brukbare forhold. Enkelte steder må løypestandarden vike litt for grunneiernes behov for traktor trafikk. På Heiarunden fikk jeg bekreftet i går kveld at nå blir det pause i traktorkjøringen her. Derfor har vi nå en plan på å jobbe litt med denne løypa. Jeg gikk den selv på ski der i går, snøforholdene tilsier at du bør bruke det eldste skiparet om du skal gå denne runden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar